Til gammel fransk musik kan alt forandres..... Drømmer mig væk fra en råkold vindueskarm.

Denne sære følelse når nodenvinden blæser. Når gamle minder for vinger og enten  liver op eller forsvinder.
Når jeg bare sætter mig i vinduet, med benene ud over gavlen. Spejder mod vest. Ser de svage glimt fra bugten derude, og de grå træer bagved, jeg kan íkke se det, men jeg gætter de svajer svagt i vinden. [indsæt to linjer fra en gammel fransk melodi] og set dem på repeat. hent en ulden trøje og put dig ind til karmen. Nyd et øjebliks tørvejr i ydre stilhed. Indre frihed. Toner og rytmer, der bringer en anden vind og varmen med sig. Kom hid.
Alle de stemmer, hvisker, men denne gang med en anden klang. Kan varmen trænge ind i selv dem?
Så kan du få mig til at tro på hvad som helst. På trappen til undergrunden et sted i det indre paris, sidder en gammel mand med sin harmonika, spiller tungsindet væk hos dem der går forbi. Selv hos dem der kigger væk. Tænk ham havde jeg helt glemt. Mon ikke han bliver siddende til jeg kommer forbi igen?
Melodien fortæller mig at han vil.




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.