At kunne skrive.. uden at kunne skrive.

Jeg kan skrive lige nu. kan hente ord op af de rigtige kasser. skrive etiketter på en ny æske kaldet det nuværende projekt. men hvad emner er er stadig en flydende masse af tanketråde jeg en efter en tager op og kigger på. halvvejs gennemsigtige kan jeg ikke helt stirre mig færdig på en eneste af dem. Og digtene bliver alligevel usammenhængende, klumpede og lange. 
Digte om du og jeg, digte om tavshed, digte om at sommeren forsvinder. Digte om hvor meget jeg savner dig, men ikke kan skrive det til dig, fordi du lægger noget helt andet i At Savne, end jeg gør. Og der er ikke rigtig andre begreber der dækker. 
Spørgsmål og piget rockmusik. Drenget trash metal. syrede psykedeliske lyduniverser, eller det mainstream pop. intet rammer plet. Ingen etiketter stemmer. Så hvad nytter det at samle de rigtige ord når de ikke passer sammen.Hvad nytter det at have hænderne fulde af farvestrålende silkebånd, når de er viklet uhjælpeligt sammen.

Tankevæg tanker skrevet af mig. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.