Audition.

At gå til audition. Virkelig tro på sejren. Lige søvnløs. For derefter at fejle. Er vel hvad der kan ske.
Ord til ære for jer. Giver nu en bitter smag i munden. Jeres smil forvrænges. Baggrundsmusikken spiller falsk. Mindet om hvordan det var at stå der. Foran et dommerpanel af sexistiske teenagere på højryggede troner. Smukke ansigter, og jeg passede ikke ind. måske gjorde i mig en tjeneste.
Har bare lyst til at skælde jer ud. Sætte jer en finger for panden og skrige hvorfor?
Fordi, nu troede jeg for en gangs skyld på mig selv. I et projekt. som jeg åbenbart ikke var værdigt.
Små stemmer i baghovedet. For en gangs skyld ikke selvdestruktive, som de plejer. Nu hvisker de:
I et projekt, der ikke var DIG værdigt.
griner lidt. Tror ikke på at jeg kunne være noget som helst værdigt. Men smiler alligevel.
For gennem vrede kan noget af al den skuffelse kanaliseres.
Måske skulle jeg have taget bestikkelse med. kage eller slik.
have forberedt mig på personlige spørgsmål om mit sexliv.
Hvordan kunne jeg nogensinde tro på at jeg kunne blive populær?
Det er ligemeget nu.
Jeg kigger den anden vej når i går forbi mig.
det er så pinligt.
men der ligger en befrielse bag.
jeg var vist forblændet.
havde glemt.
At jeg hører til på sidelinjen hos de mærkelige og dem med en bedre musiksmag.
Populær er ikke lykken.
Men mindet om at stå foran jer. små opblæste dommere. Og høre min forvaklede selvstændige stemme. husker de hævede øjenbryn. Gi'r stadig en pinlig og yderst ubehagelig kilden.
Måske skulle jeg ha gjort noget vanvittigt.
På den anden side havde i nok bestemt det på forhånd.
Kommer der en fra sidelinjen ind.
Ryger de direkte derud igen.

Farvel. Jeg finder et nyt projekt nu.
I forsøget på at overbevise mig selv om. 
At jeg er bedre værd. 
Noget andet værd i hvert fald. 
Snøft. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.