Gem dette øjeblik.

Aften lykke. Musisk eufori. Lugte blander sig med samtaler om støv.
Stemmerne matcher. taler om døden. med et smil på læben.
Har slået en snesfuld venner ihjel.
det forholder sig sådan:
Du døde for længe længe siden, på dit teenageværelse. af en overdosis af klinisk renhed.
Din krop efterlod den kemiske vaskepulverlugt. og den første ven der satte sig på din seng måtte bukke under. Også dennes lugt blev tilføjet til din dødssøvnsseng. og sådan blev det ved da den tredje  skubbede dit tøj til side og satte sig på det bløde stof.. for nu er der altid rodet. bor for mange idenititer på for lidt plads.
var jeg nr. 5 eller 6?
Jeg ved det ikke.
men erkendelsen er ikke så slem.
Lige bortset fra at lugten af vaskepulver og andre identiteter ikke vil forsvinde.
Sidste gang du spurgte mig: "vil du da gerne dø?" i en sammenhæng der ikke skal uddybes nu.Havde jeg intet svar.
Det fandt du en løsning på. uden at kunne gøre fra eller til.
Du er en sjælefanger. du er en kompliceret morder.
En ret sej en.

Små historier. vikler sig fri fra tanketråde og Mews forunderlige musik.
Dine cd'er lugter af jeres hjem: vaskepulver.
Af den samme slags som min moster bruger.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.