Hjemvé til Hogwarts

Jeg er stadig sur over at jeg ikke fik mit brev til Hogwarts.
jeg græd en lille smule den dag. den dag jeg blev elleve.
Hvordan kan man savne noget man aldrig har mødt?
men jeg har jo mødt dem alle sammen. erindrer slottet så levende.
Jeg har hjemvé.
en version kun Potterheads vil forstå...
Jeg vil vandre gennem storsalen og finde mig en plads blandt venner. presset af lektiestress. spise lækker mad tilberedt af husalfer.
Jeg vil smugle en kop te med op på biblioteket. sidde der alt for længe og gemme mig væk i fantastiske bøger. Siddende i en vindueskarm. Kiggende ud over søen.
Forestille mig kæmpeblæksprutten og dyndfolket.
Jeg vil blive der i ferien og finde hemmelige passager. Forsøge at opspore Huffelpuffernes opholdsrum.
Jeg vil udforske det hele. også alt det som bøgerne ikke beskriver.
Potterhead i sjæl, hjerte og krop.

A window to the past

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.