Sommer. kom tilba'

Jeg vil have ild i sandet igen. vil have smil der træder frem i mørket. jeg vil have kulde kl 4, men ikke før. Jeg vil have bølgerne i baggrunden og latter på stranden. jeg vil have skumfiduser og lånte tæpper. Folk der venter, folk der bliver væk. jeg vil have saglige morgener og poetiske sætninger a la Shakespeare fra tømmermændstunger. jeg vil have smukke cykelture hjem. ud, hjem og ud igen.

Jeg vil have forventningens stress og varmens energi. jeg vil have den stilhed der kommer når den overdimensionerede taske er pakket. Jeg vil have ømme fødder og meget ømme øjne. Af at stirre på mennesker. jeg vil tale, med stemmer jeg aldrig har hørt før. jeg vil se ud over en menneskemængde større end er min fantasi rimelig. jeg vil se marker af rod og musikstationer. jeg vil op på skuldrene igen. lade blikket vandre henover bølgerende marker af mennesker der nu kun er erindring.

jeg vil have bardunvalse. jeg vil vågne til indersiden af igår. Jeg vil have nye Beats for hveranden meter. Jeg vil have tømmermænd uden nogen samvittighed.jeg vil have minder der først dukker op næste eftermiddag om aftenen før. Jeg vil have natchos kl 02:00. Jeg vil blive væk fra dem jeg kender, sms'e at nu går det løs. bliv ikke oppe og vent. jeg vil ikke behøve at skrive det sidste. Jeg vil danse. Jeg vil danse som et led i kæde der bugter sig henover jorden så denne ryster. jeg vil glemme hvem jeg kender. jeg vil høre hyletoner næste morgen. Drikke små alt muligt i litermål, overdrive vores lyster og begynde på et nyt spil af alt det der først kan huskes i morgen eftermiddag.

Min hjerne og min krop bad ikk om vinteren endnu. Stemmerne som ikke kommer udefra begynder igen. overdøves tilnærmelsesvis af skrillex og fingernes tasteturlyde hamrer taktfast. som de skal for at holde en tilfrysning ud. isolation. nej tak. ud ud ud . jeg vil mærke varmen igen. helt ind i hjertet. jeg vil finde det sociale frem igen som jeg ikke troede jeg havde noget af. Panisk. jeg vil sommeren. igen. hader det ord. det fylder alt for meget. Vinteren er ubamhjertig. 18 år jeg er fucking ligeglad. Jeg vågnede den morgen og kunne alligevel ikke mærke forskel. Har ikke lyst til at vinterfeste. Der mangler en varme og alle de levende smil i mørket.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.