Måske en skæbne skribent..

At sidde på café i odense i juletiden. mennesker efterligner englestemmer over højtalerne og matcher stearinlysene på bordene. min søster er pissesur men chokoladen er på vej. så jeg kigger til siden og sikke mange papirer ... der sidder en korthåret gråhåret kvinde og skribler løs. måske på juleplanlægning? julekort... eller måske er hun forfatter og jeg sidder lige nu ved siden af en endnu ikke udgivet bestseller der skal ændre fremmede menneskes liv. måske.
ups. hun kiggede op. mørke gråblå øjne, grebet på fersk gerning i forsøget på at lure hendes studier af... kan man da gøre andet end at sende hende et forsigtigt smil? de gråblå øjne smiler igen og sekundet efter kiggre jeg væk. jeg tror vi kunne blive fine venner. hendes papirer er let krøllede og der er tilsyneladende kun det system i dem som hun kan læse og associere sig frem til.  hendes aftale dukker op da vi skal til at gå og det er sandelig en helt anden person end jeg havde ventet. hun gemmere papirerne af vejen og dermed forlader vi caféen. ud i kulden under de kunstige stjerner.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.