sikke en dag..

allerede.
selvom der nu nok ikke sker mer.
af interesse for andre end min lærer.
som jeg forresten også mødte.
på odense bibliotek.

vågnede kl 10
og kom i tanke om noget jeg gerne ville
koncert kl 12
inde i odense, på en lørdag.
skaber problemer.
når man vågner kl 10
og bussen tager en halv time i sig selv.
og man skal ringe til teletaxa to timer før brug.
det er den samme, efterhåndennret gamle, sang.

men mor skulle til byen
kunne have mig med.
tog min nye yndlingsjakke på
den med nysyede knapper i.
forskellige, og en bog i ledertasken.
det var der
endnu en ting der var blevet glemt.
mobilen var fuldstændig død.
nu spørger jeg, i bagklogskabets lys:
hvorfor tog jeg ikke en af de andres med?

Tog turen fra holmen til odense city
uden egentlig kontakt til omverdenen.
fandt kirken.
den jeg ikke anede hvor lå, da jeg vågnede kl 10.
fandt indgangen, og trådte ind i den særlige stilhed.

fandt to veninder og en stol
smilte under hele koncerten.
kunne ikke lade vær
mine ører sang med.
hold kæft jeg er glad for at jeg tog afsted.
jeg elsker musik der bliver slået løs i en kirke.
pga. af akustikken, usammenligneligt noget andet sted.

i bussen på vej hjem,
efter at have sagt farvel til hende min veninde
som jo har en mobil
slog det lille dumme mig
hvor afskåret jeg var fra holmen
de gamle havde allerede sagt de gerne ville hente.
hvordan, skulle de så lige kunne vide at nu var det nu.

fucking død mobil.
skulle ha tænkt på det noget før.
kørte helt til kerteminde
og kiggede ind af vinduerne på alle de lukkede butikker
matas trak skiltene ind,
først da jeg var løbet forbi slog det mig,
at de nok havde en telefon
og det havde de.

sikke en dag.
bevist at smuk musik kan være alverdens hurlumhej værd
bevist at verden også fungerede dengang, der ikke fandtes mobiler.
nu venter den længe udsatte matematikaflevering
og der kommer ikke til at ske mere interessant i dag.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.