Klokken er 03:51

Jeg husker Lasse bad os om at skrive et digt om kl 4 om morgenen. 
og jeg har i sandhed ikke forstået hvad han mente før nu. 
hvor fuglene begynder at synge. 
men hvor man ikke er sammen med nogen. 
som kan distrahere for lyde eller tanker. 
Hvor himlen lysnes. 
Nøjagtig ligesom for 20000000 år siden, på samme sted som her. 

men det er stadigvæk mærkeligt
bare at lave en døgner... 
nu er klokken 4

Først var alt sort...og jeg var irriteret på min lampe fordi den brummede. 
så blev himlen svagt blå... og stadig mere lyseblå. smuk farve. 
så er man optaget af noget et øjeblik og BUM så er der dagslys. 
kl er halv 5. 

Nu er skyerne lyserøde på lyseblå baggrund. 
det må betyde sol. 
jeg har ikke engang ondt længere
sådan som man har kl halv 3
og kroppen forsøger at få en lagt ned. 

Nu besluttede jeg mig for at bruge denne døgner til noget altså
andet end at holde den betvungne forfatter med selskab. 
så nu har jeg ryddet hele værelset op. 
det er store sager. som jeg bliver virkelig glad for, når jeg vågner i morgen engang.... 
nu er klokken 04:52
Og jeg hører den I Got You On Tape cd jeg lånte. 
det er squ helt OP



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.