Nørlund

Denne aften er dedikeret til Nikolaj Nørlund.
jeg bliver mere og mere fan efterhånden som hans rim ruller sig ud, gennem talesprog tilpasset i poesi. jeg tror squ jeg synes han har bestået min personlige konkurrence om at formå at bruge sproget.
Fang selv genialiteterne. hans ord er værd at lytte indtrængende til, lytte til stemmeføringen og lad dig blive overrasket over de ord og sætninger han kan klippe over visse steder så puslespillet passer ganske ekstraordinært - gang op gang åbenbart.
desuden er det, når man lytter til hans forklaringer af hvordan de enkelte sange er blevet til, tydeligt at han godt kan lide at skrive sange ud fra historier, eller bare en billedrække, en karakter. det kan jeg faktisk se mig selv i.
han minder mig om stoffer og maskinen, ane trolle, christian hjelm, sebastian, cv jørgensen, m.fl.
.... jeg spørger mig selv; hvorfor har jeg ikke været dedikeret fan noget før?
jeg har slet ikke lyst til at gå i seng i nat.
men det kommer jeg nu nok til alligevel.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Eksamen - vis hensyn.